Terms and conditions

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Terms and conditions

Agree to the following terms and conditions of LENGED to sign in.

Terms of service

LENGED Studio 이용약관

 

LENGED Studio 이용약관(이하 약관이라 ) 주식회사 렌지드(이하 렌지드라 함)가 크리에이터(이하 고객이라 함)에게 제공하는 LENGED Studio 서비스(이하 서비스 ) 이용에 관한 조건에 대해 정합니 .


1. 정의

약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.

1.1.  템플릿이란 3D프로그램으로 만든 플랫폼 아바타가 착용할 수 있는 아이템을 말합니다. ‘렌지드템플릿’, ‘크리에이터템플릿 통칭하는 말이기도 합니다.

1.2.  플랫폼이란 네이버제트 주식회사(NAVER Z)가 운영하는 플랫폼 ZEPETO를 비롯하여 크리에이터, 렌지드 또는 LENGED Studio가 진출하는 플랫폼을 가리킵니다. , 본 약관에서 플랫폼은 크리에이터가 진출하는 모든 플랫폼을 의미하는 것은 아니며, 크리에이터가 진출하는 플랫폼 중 렌지드가 지정하는 플랫폼 및 렌지드 또는 LENGED Studio가 진출하는 플랫폼을 가리키고, 관련 산업의 발전과 변화에 따라 계속적으로 추가될 수 있습니다.

1.3. ’'렌지드템플릿이란 렌지드가 만들고 서비스에 등록하여 배포하는, 3D프로그램으로 만든 플랫폼 아바타가 착용할 있는 아이템을 말합니다.


2. 약관 동의

2.1 고객은 약관에 따라 서비스를 이용해야 합니다. 고객은 약관의 내용에 대하여 동의를 했을 경우에 한하여 서비스를 이용할 있습니다.

2.2. 고객이 미성년자인 경우에는 친권자 법정대리인의 사전 동의를 얻은 서비스를 이용하십시오. 또한 고객이 서비스를 사업자를 위해 이용하는 경우에는 당해 사업자 역시 약관에 동의한 , 서비스를 이용하십시오.


3. 약관 변경

3.1 렌지드가 필요하다고 판단할 경우, 렌지드는 서비스 목적의 범위 내에서 관을 변경할 있습니다.

3.2 렌지드는 약관의 변경본의 내용과 변경의 효력일을 변경된 약관의 효력일 1개월 전부터 효력일까지 서비스 또는 렌지드의 웹사이트에 게시하거나, 렌지드가 정한 방법으로 고객에게 통지하여야 합니다.

3.3 약관의 변경본은 효력일로부터 효력이 발생합니다.

 

4. 계정

4.1.   서비스의 이용을 위해 고객은 특정 정보를 등록하여 계정을 생성해야 있습니다. 고객은 진실하고 정확하며 완전한 정보를 등록해야 하며 언제나 최신 정보가 적용되도록 수정해야 합니다.

4.2.  고객이 서비스의 이용을 위해 인증 정보를 등록할 경우, 해당 정보가 부정하게 이용당하지 않도록 고객 본인의 책임 하에 엄중하게 관리해야 합니다. 렌지드는 등록된 인증 정보를 이용하여 이루어진 일체의 행위를 인증 정보를 등록한 고객 본인의 행위 간주할 있습니다.

4.3.  고객의 계정 삭제와 탈퇴 및 본 서비스에 등록한 템플릿의 유지, 관리, 삭제는 고객과 렌지드 사이에서 체결된 LENGED Studio 크리에이터 계약의 내용에 따릅니다.

4.4.  고객이 서비스에서 가지는 모든 이용권한은 이유를 막론하고 고객이 렌지드와 체결한 LENGED Studio 크리에이터 계약이 해지되는 시점에 소멸됩니다.

4.5.  본 서비스의 계정은 고객에게 일신전속적으로 귀속됩니다. 고객이 본 서비스에서 가지는 모든 이용권은 제삼자에게 양도, 대여 또는 처분할 없으며, 제삼자 에게 상속 또는 승계될 없습니다.


5. 프라이버시와 개인정보 보호

5.1.  렌지드는 고객의 프라이버시를 존중합니다.

5.2.  렌지드는 고객의 프라이버시 정보와 개인정보를 관련 법령과 렌지드 개인정보 취급방침에  따라 적절하게 취급합니다.

5.3.  렌지드는 고객으로부터 수집한 모든 정보를 안전하게 관리하기 위해 보안에        최대한 주의를 기울이고 있습니다.


6. 서비스 제공

6.1.  고객은 본 서비스를 이용하는 데 있어 필요한 PC나 휴대전화 단말기, 스마트 기타 통신 기기, 운영 체제, 통신 수단 전력 등을 고객의 비용과 책임 하에     준비해야 합니다.

6.2.  렌지드는 서비스의 전부 또는 일부를 고객의 연령 본인 확인 여부, 등록 정보 유무 렌지드가 필요하다고 판단한 조건을 만족시키는 고객에 한하여 공할 있습니다.

6.3.  렌지드가 필요하다고 판단될 경우, 또는 운영 및 기술상의 문제로 인한 상당한 이유가 있는 경우, 고객에 대한 사전 통지 없이 언제라도 서비스의 전부 또는 일부 내용을 변경할 있습니다.

6.4.  렌지드는 다음 호의 경우 고객에 대한 사전 통지 없이 언제라도 서비스의 전부 또는 일부의 제공을 중지할 있습니다.

(1)  시스템을 유지보수 또는 수리하는 경우

(2)  사고(화재, 정전 ), 천재지변, 전쟁, 폭동, 노동 쟁의 불가항력으로 인해            서비스를 제공할 없는 경우

(3)  시스템이 고장나거나 심각한 부하가 걸리는 경우

(4)  고객이 본 서비스에 등록한 템플릿에 오류, 제삼자권리 침해, 법령위반 등의 문제가 있는 경우

(5)  고객 또는 제삼자의 안전을 확보하거나 공공복리를 위한 비상사태의 경우

(6)  (1)부터 (5)까지 명시된 사항 이외에 렌지드가 필요하다고 합리적으로 판단하는 경우


7. 긴급 신고 기능 미적용


본 서비스는 경찰기관, 해상보안기관, 소방기관 기타 기관에 대한 긴급신고수단을 제공하지 않습니다.


8. 광고 게재

렌지드는 서비스에 렌지드 또는 제삼자의 광고를 게재할 있습니다.


9. 제휴 서비스

서비스는 렌지드 이외의 제삼자가 제공하는 서비스 또는 콘텐츠를 포함할 있습니다. 이러한 서비스 /또는 콘텐츠에 대한 모든 책임은 이를 제공하는 제삼자에게 있습니다. 또한, 이러한 서비스 콘텐츠에는 이를 제공하는 제삼자가 정한 이용약관 기타 조건이 적용되는 경우가 있습니다.

 

10. 템플릿

10.1.   서비스는 고객에게 템플릿에 대해 수정 및 재가공이 가능하고 그것으로 서비스의 목적에 부합하는 용도로 수익을 창출할 있는 이용권을 부여합니다.

10.2.  본 서비스에서 제공되는 렌지드템플릿의 경우 지식재산권 및 기타 권리는 렌지드가 보유하고 고객에게 이전되지 않으며, 고객에게는 상기 이용권만이 부여 됩니다.

10.3.   서비스에서 공유되는 크리에이터템플릿의 경우 지식재산권 기타 권리는 제작 고객이 보유하고(이때 제작 고객이 2명 이상일 있으며, 이 경우 공동보유함) 템플릿의 제작에 참여하지 않은 고객에게 이전되지 않으며, 템플릿 제작에 참여하지 않은 고객에게 상기 이용권만이 부여됩니다.

10.4.  고객은 템플릿을 서비스에서 미리 정한 이용방법이나 형태를 넘어서 이용(수정 및 재가공을 포함하나 이에 한정되지 아니함)하여서는 안됩니다.

10.5.  오류를 가진 템플릿을 수정할 의무는 해당 템플릿의 지적재산권 기타 권리를 가진 제작 고객에 있지만 해당 고객은 거부할 있고, 그럴 경우 제삼자가 오류를 수정하여 업로드할 있으며, 경우에 오류를 수정한 고객도 지식재산권 기타 권리를 인정합니다.

10.6.  고객은 템플릿을 서비스의 목적과 맞지 않는 용도로 사용하여서는 안 됩니 .

10.7.   서비스는 여러 고객이 템플릿을 편집(수정 재가공 ) 있는 기능을 포함합니다. 이때 고객은 본인이 업로드한 템플릿에 대한 제작에 참여하 않은 고객에게도 본인이 업로드한 템플릿의 편집과 상기 이용권을 허락하는 것으로 합니다.

10.8.  고객은 렌지드 또는 제작에 참여하지 않은 고객이 본 조 따라 템플릿을 사용하는 것과  충돌하는 방법 및 내용으로 본인의 지식재산권 및 기타 권리를 행사하지 않습니다.

10.9.  렌지드는 고객이 크리에이터템플릿에 관하여 관련 법령 내지 약관을 위반하거나 위반할 우려가 있다고 판단한 경우, 또는 기타 렌지드의 업무상 요한 경우, 고객에게 사전 통지 없이 크리에이터템플릿을 삭제, 이용정지나 접근제한 등의 방법을 통하여 서비스에서 크리에이터템플릿을 이용하는 것을 제한할 있습니다.


11. 금지 사항

고객은 서비스 이용 다음에 기재된 행위를 해서는 됩니다.

11.1.  법령, 법원의 판결, 결정 혹은 명령 또는 법령상 구속력을 가지는 행정 조치에 위반되는 행위.

11.2.  공공질서 또는 미풍양속을 저해할 우려가 있는 행위.

11.3.  렌지드 /또는 제삼자의 저작권, 상표권, 특허권 등의 지식재산권, 명예권, 프라이버시권 기타 법령상 또는 계약상의 권리를 침해하는 행위.

11.4.  과도하게 폭력적인 표현, 노골적인 성적 표현, 아동 포르노나 아동 학대에 당하는 표현, 인종, 국적, 신조, 성별, 사회적 지위와 출신 가족 등에 관하여 차별하 표현, 자살, 자살 행위, 약물 남용을 유인 또는 조장하는 표현 또는 기타 반사회 적인 내용을 포함하고 타인에게 불쾌감을 주는 표현을 투고 또는 송신하는 행위.

11.5.  렌지드나 제삼자를 사칭하는 행위 또는 의도적으로 허위 정보를 유포하는 행위.

11.6.  동일하거나 유사한 메시지를 불특정 다수의 고객에게 송신하는 행위(렌지드가 인정한 것은 제외함), 다른 고객을 무차별적으로 친구 또는 그룹 대화에 추가하는 행위, 기타 렌지드가 스팸으로 판단한 행위.

11.7.  렌지드가 정한 방법 외의 방법으로 서비스 또는 템플릿의 이용권을 현금, 재물 기타 경제적 이익과 교환하는 행위.

11.8.  영업, 선전, 광고, 권유, 기타 영리를 목적으로 본 서비스를 이용하는 행위(렌지드가 인정한 것은 제외함), 성적 행위와 외설적인 행위를 목적으로 서비스를 이용하는 행위, 면식이 없는 제삼자와의 성적인 만남과 교제를 목적으로 서비 스를 이용하는 행위, 다른 고객에 대한 악의적인 행위나 비방 중상모략 등을 적으로 서비스를 이용하는 행위 또는 기타 서비스가 미리 정한 이용 목적과 다른 목적으로 서비스를 이용하는 행위.

11.9.  반사회적인 세력에 대한 이익 공여와 기타 협력 행위.

11.10.  종교 활동 또는 특정 종교 단체를 권유하는 행위.

11.11.  타인의 개인정보, 등록 정보, 사용자 이력 등을 불법으로 수집, 공개 또는 공하는 행위.

11.12.   서비스의 서버 /또는 네트워크 시스템에 지장을 주는 행위, (bot), 치팅툴 또는 기타 기술적인 수단을 이용하여 서비스를 불법으로 조작하는 행위, 서비스의 장애를 의도적으로 이용하는 행위, 동일한 질문을 필요 이상으로 반복하는 렌지드에 대해 부당한 문의 /또는 요구를 하는 행위 기타 렌지드 서비스 운영 또는 다른 고객의 서비스 이용을 방해하거나 이에 지장을 행위.

11.13.  상기11.1.부터 11.12.까지의 어느 하나에 해당되는 행위를 원조 또는 조장하는 행위.

11.14. 기타 렌지드가 부적당하다고 합리적으로 판단한 행위.


12. 고객의 책임

12.1.  고객은 고객 본인의 책임 하에 서비스를 이용해야 하며, 서비스의 이용에 따라 이루어진 모든 행위 결과에 대해서 일체의 책임을 져야 합니다.

12.2.  렌지드는 고객이 다음 호의 어느 하나에 속하거나 속할 가능성이 있는 경우, 경고, 일시이용정지 등 본 서비스의 이용을 제한하거나, 서비스와 관련한 렌지드와 고객 간의 모든 계약( 약관에 근거한 계약을 포함하나 이에 한정되지 아니함) 해지하거나, 렌지드가 필요하며 적절하다고 합리적으로 판단한 기타 조치를 취할 있습니다.

(1) 고객이 관련 법령, 본 약관 또는 개별 이용약관, LENGED Studio 크리에이터계약 등을 위반하는 경우

(2) 고객이 반사회적 단체의 구성원이거나 그와 관련된 경우

(3) 고객이 허위 정보를 유포하거나, 부정한 방법 기타 불법적인 수단을 사용하여   렌지드의 신용을 훼손하는 경우

(4) 고객에 대하여 압류, 가압류 또는 경매가 신청되는 경우, 파산, 회생 또는 이와 유사한 절차가 개시되는 경우, 기타 렌지드가 고객의 신용에 대하여불확실성이 있다고 합리적으로 판단하는 경우

(5) 상기 (1)부터 (4)까지 명시된 이외의 사유로 인하여 고객과의 신뢰 관계가 상실되거나 기타 렌지드가 서비스를 고객에게 제공하는 것이 적절하지 않다고 합리적으로 판단하는 경우

12.3.  고객의 서비스 이용에 기인하여(렌지드가 이러한 이용으로 인해 제삼자 로부터 클레임을 받은 경우를 포함하나 이에 한정되지 아니함) 렌지드가 직접적 혹은 간접적으로 어떤 손해(변호사 비용 부담을 포함하나 이에 한정되지 아니함) 입은 경우, 고객은 렌지드의 요구에 따라 즉시 이를 보상해야 합니다.


13. 보증의 미제공

렌지드는 서비스(템플릿을 포함함) 관련하여 하자(보안 등에 관련된 , 오류와 버그, 권리 침해 등을 포함하나 이에 한정되지 아니함) 없다는 ,  안전성, 신뢰성, 정확성, 완전성, 유효성 특정 목적과의 적합성을 명시적 또는 묵시적으로 보증하지 않습니다. 렌지드는 고객에 대해 이러한 하자를 제거하고 서비스를 제공할 의무를 부담하지 않습니다.

 

14. 손해배상 및 렌지드의  책임 제한

14.1. 렌지드는 본 서비스의 이용과 관련하여 렌지드의 고의 또는 과실에 의해 고객에게 손해가 발생한 경우 본 약관과 관련 내용에 따라 고객의 손해를 배상합니다.

14.2. 렌지드는 다음 각 호의 사유로 고객에게 발생한 손해에 대해 책임을 지지 않습니다.

(1) 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력의 상황에서 발생한 경우

(2) 고객의 귀책사유로 인하여 본 서비스를 이용하지 못한 경우

(3) 본 약관에서 정한 사유에 따라 본 서비스가 변경되거나 중지된 경우

(4) 제삼자가 불법적으로 본 서비스나 서버에 칩입하고 이용을 방해한 경우

(5) 기타 렌지드의 고의 또는 과실이 없는 경우

14.3. 렌지드는 고객 상호간 또는 고객과 제삼자 상호간에 본 서비스와 관련하여 고객 상호간 내지 고객과 제삼자 상호간에 발생한 분쟁에 개입하지 않으며, 이와 관련하여 초래되는 손해에 대한 책임을 부담하지 않습니다.


15. 약관과 관련 법령의 관계

약관의 조항이 서비스와 관련하여 렌지드와 고객 간의 계약에 적용되는 법령을 위반하는 경우, 법령을 위반하는 부분은 고객과의 관계에서 적용되지 아니합니다. , 약관의           나머지 부분은 유효하며 영향을 받지 아니합니다.


16. 연락 방법

16.1.   서비스와 관련해 렌지드가 고객에게 연락을 때는 서비스 또는 렌지드가 운영하는 웹사이트 내의 적당한 장소에 게시하거나 기타 렌지드가 적당하다 판단하는 방법으로 합니다.

16.2.   서비스와 관련해 고객이 렌지드에 연락을 때는 서비스 또는 렌지드가 운영하는 웹사이트 내의 고객문의 페이지를 이용하거나 렌지드가 지정하는 법으로 합니다.


17. 준거법과 재판 관할

17.1. 본 약관은 한국어를 정본으로 하며, 한국법을 준거법으로 합니다.

17.2. 본 서비스에 기인 또는 관련하여 고객과 렌지드간에 발생한 분쟁에 대해 소송이 제기되는 경우 관할법원은 민사소송법에 따라 관할이 인정되는 법원으로 합니다.

17.3.  고객의 주소나 거소가 해외에 있는 경우에는 전항에도 불구하고 본 서비스에 기인 또는 관련하여 고객과 렌지드간에 발생한 분쟁에 대해서는 서울중앙지방법원 관할법원으로 합니다.

 

이상

최종 업데이트 일자:2023 11 29



 

LENGED Studios Terms of Use


LENGED Studio's terms of use (hereinafter referred to as the "Terms of Use") isabout the conditions for the use of the LENGED Studioservice (hereinafter referred to as the “Service”) provided by LENGED Inc. (hereinafter referred o as the "LENGED”) to a creator (hereinafter referred to as the “Customer”).

 

1. Definition

The definitions of terms used in the "Terms of Use" are as follows.

1.1. The ‘template’ refers to an item that the avatar can wear in the platform created by the 3D program. It is also collectively referred to as the 'LENGED template' and 'creator template'.

1.2. The ‘platform’ refers to the platform in which the "Customer", the "LENGED", or LENGED Studio is advancing into, including ZEPETO, a platform operated by NAVER Z Inc. However, the platform stipulated in the "Terms of Use" refers to both the platform designated by the "LENGED" among all platforms that the "Customer" is advancing into and the platform to which the "LENGED" or LENGED Studio is advancing into. And, the platform may continue to be added according to the development and change of the related industries.

1.3. The 'LENGED template' refers to an item that the avatar can wear in the platform created by the 3D program, which is created by the "LENGED" and is registered and distributed in the "Service".

 

2. Consent to the “Terms of Use”

2.1 The "Customer" shall use the "Service" in accordance with the "Terms of Use". The "Customer" can use the "Service" only when they shall agree to the contents of the "Terms of Use".

2.2. If the "Customer" are minors, they are permitted to use the "Service" only after obtaining prior consent from a legal representative such as a person with parental rights, etc. In addition, when the "Customer" uses the "Service" for a business operator, the business operator can use the "Service" only after agreeing to the "Terms of Use".


3. Changes to the "Terms of Use"

3.1 If the "LENGED" deems it necessary, the "LENGED" may change the "Terms of Use" only to the extent that it is consistent with the purpose of the "Service".

3.2 The "LENGED" shall post both the contents of the changed "Terms of Use" and the effective date of the change in either the "Service" or the website of the "LENGED" or notify the "Customer" of them by a method determined by the "LENGED" at least one month prior to the effective date.

3.3 The changed "Terms of Use" shall take effect from the effective date.


4. Account

4.1. The "Customer" shall create an account by registering specific information to use the "Service". The "Customer" shall register sincere, accurate and complete information and change it to keep it up to date.

4.2. When the "Customer" registers authentication information to use the "Service", that information shall be strictly managed under their own responsibility so that it is not used in an unlawful way. The "LENGED" may consider that any actions performed using the registered authentication information are caused by the "Customer" who has registered the authentication information.

4.3. The account deletion and withdrawal of the "Customer" and the maintenance, management and deletion of the template registered in the "Service" shall be in accordance with the contents of the LENGED Studio Customer Agreement between the "Customer" and the "LENGED".

4.4. The full authority of the "Customer to use the "Service" shall expire when the LENGED Studio Customer Agreement between the "Customer" and the LENGED Studio is terminated, regardless of what the reason may be.4.5. The account for the "Service" shall belong exclusively to the "Customer". All rights reserved by the "Customer" to use the "Service" shall not be transferred, rented, disposed of, inherited, or succeeded to a third party.


5. Privacy and Personal Information Protection

  5.1. The "LENGED" respects the privacy of the "Customer".

  5.2. The "LENGED" properly handles the privacy and personal information of the "Customer" in accordance with the relevant laws and regulations and with the Privacy Policy of the "LENGED".

  5.3. The "LENGED" pays the utmost attention to security in order to ensure the safe management of all information collected from the "Customer".


6. Provision of the Service

6.1. The "Customer" shall prepare PCs, mobile phones, smart phones, other communication devices, operating systems, communication means, power, etc. required for use of the "Service" at the expense and responsibility of the "Customer".

6.2. The "LENGED" may provide all or part of the "Service" only to the "Customer" who has satisfied the conditions deemed necessary by the "LENGED", such as the age, identity verification, registered information, etc. of the "Customer".

6.3. The "LENGED" may change all or part of the "Service" at any time without prior notice to the "Customer" if it deems it necessary or if it is believed that there is a legitimate reason due to operational and technical problems.

6.4. The "LENGED" may suspend all or part of the "Service" at any time without prior notice to the "Customer" in any of the following cases.

(1) In case of maintaining or repairing the system

(2) In case of not providing the "Service" due to force majeures such as accidents (fire, power outages, etc.), natural disasters, wars, riots, labor disputes, etc.

(3) In case of a failure or severe load in the system

(4) In case that the template registered by the "Customer" for the "Service" contains some problems such as errors, infringement of rights to third parties, violation of laws, etc.

(5) In case of an emergency to ensure the safety or public welfare of the "Customer" or third parties

(6) In case that the "LENGED" determines that it is reasonably necessary in addition to items (1) to (5) above.


7. Non-Application of the Emergency Report Function

The "Service" shall not provide a means for emergency reporting to police agencies, maritime security agencies, fire departments and other institutions.



8. Ad Insertion

The "LENGED” may insert ads from the "LENGED” or third parties in the "Service".


9. Affiliate Service

The "Service" may include services or content provided by third parties other than the "LENGED”. All responsibility for the services and/or content shall be borne by the third parties providing them. In addition, those services and content may be subject to other conditions for the "Terms of Use" set forth by the third parties providing them.


10. Template

10.1. The "Service" shall grant the "Customer" the right to modify and rework the template and the right to use it to generate revenue in line with the purpose of the "Service".

10.2. In the case of the LENGED template provided in the "Service", intellectual property rights and other rights therein shall be reserved by the "LENGED" and are not transferred to the "Customer", and the "Customer" shall be granted only the above right to use it.

10.3. In the case of the creator template shared in the "Service", intellectual property rights and other rights therein shall be held by the "Customer" who has created it (At this time, there may be two or more customers, in which case it is considered to be jointly owned by them) and not be transferred to the "Customer" who has not participate in the creation activity. And, such the "Customer" shall be granted only the above right to use it instead.

10.4. The "Customer" shall use the template only in accordance with the predetermined usage method or form in the "Service". (It includes, but is not limited to, modifications and reworks.)

10.5. The obligation to correct the template with errors shall be placed on the "Customer" who has the intellectual property and other rights in the template, but the "Customer" may refuse to do so. In this case, the third parties may upload the template after correcting its errors, and the intellectual property rights and other rights of the corrector shall be recognized.

10.6. The "Customer" shall not use the template for anything but the intended purpose of the "Service".

10.7. The "Service" includes a function that allows several customers to edit (modify, rework, etc.) the template. In this case, the "Customer" shall be deemed to have granted the right to edit and use the template uploaded by himself/herself to other customers who have not participated in the production of the template.

10.8. The "Customer" shall not exercise intellectual property rights and other rights in a way that conflicts with the use of the template by the customers who have not participate in its production or by the "LENGED" in accordance with this Article.

10.9. If it is judged that the "Customer" violates or is likely to violate the relevant laws or the "Terms of Use" with respect to the creator template, or if it is required for business, the "LENGED" may restrict the use of the creator template in the "Service" by using methods, such as the deletion of, suspension of use of, restriction of access to the creator template, etc., without prior notice to the "Customer".


11. Prohibitions

The "Customer" shall not engage in any of the following acts while using the "Service".

11.1. Acts in violation of statutes, court judgments, orders, or administrative measures binding under statutes

11.2. Acts likely to undermine public order or morals

11.3. Acts that infringe upon intellectual property rights, such as copyrights, trademarks, patents, etc., rights to honor, rights to privacy, and other statutory or contractual rights of the "LENGED" and/or the third parties

11.4. Acts of posting or delivering excessively violent expressions, explicit sexual expressions, expressions that constitute child pornography or child abuse, discriminatory expressions regarding race, nationality, creed, gender, social status, origin, family, etc., expressions that induce or incite suicide and substance abuse, or expressions that make others feel displeasure as they contain other anti-social contents

11.5. Acts that impersonate the "LENGED" or the third parties or intentionally distribute false information

11.6. Acts of sending the same or similar messages to an unspecified number of customers (except those approved by the "LENGED"), indiscriminately adding other customers to friend or group conversations, and sending messages that are judged to be spam by the "LENGED"

11.7. Acts of exchanging the right to use the "Service" or template for cash, property, or other economic benefits using a method other than that prescribed by the "LENGED"

11.8. Acts of using the "Service" for sales, publicity, advertising, recommendation, and other profit-making purposes (except those approved by the "LENGED"), for sexual and obscene purposes, for sexual encounters and relations with the unknown third parties, for malicious acts, slander, mudslinging, etc. against other customers, or for a purpose other than that of use predetermined by the "Service"

11.9. Acts of giving profits to and cooperating with anti-social forces

11.10. Acts of recommending religious activities or specific religious groups

11.11. Acts of illegally collecting, disclosing or providing the personal information, registered information, user history, etc. of others

11.12. Acts that interfere with the server and/or network system of the "Service", use bots, cheating tools or other technical means to illegally manipulate the "Service", intentionally use the failure of the "Service", makes unreasonable inquiries and/or requests to the "LENGED", such as repeating the same question more than necessary, and interfere with the operation of the "Service" by the "LENGED" or other customers

11.13. Acts of assisting or encouraging an act falling under any of the above items 11.1 to 11.12

11.14. Acts that are deemed to be improper by the rational decision of the "LENGED"



12. Customer Responsibilities

12.1. The "Customer" shall use the "Service" at his/her own risk and take full responsibility for all actions taken while using the "Service" and their results.

12.2. If the "Customer" falls under or is likely to fall under any of the following items, the "LENGED" may restrict the use of the "Service" through warnings, temporary suspension, etc., terminate all Agreements between the "LENGED" and the "Customer" in relation to the "Service" (including but not limited to Agreements based on the "Terms of Use"), and take other measures it reasonably deems necessary and appropriate.

(1) If the "Customer" violates the related laws, this "Terms of Use", individual "Terms of Use", LENGED Studio Customer Agreement, etc.

(2) If the "Customer" is a member of or associated with anti-social groups

(3) If the "Customer" spreads false information or damages the credibility of the "LENGED" by using fraudulent or other illegal means

(4) If the "Customer" is subject to seizure, provisional seizure, auction, bankruptcy, rehabilitation or equivalent procedures, or if the "LENGED" reasonably determines that there is uncertainty about the credit of the "Customer"

(5) If trust with the customer is lost due to reasons other than above items (1) to (4), or if the "LENGED" reasonably determines that it is not appropriate to provide the "Customer" with the "Service"

12.3. In the event that the "LENGED" suffers any damages (including but not limited to legal fees payable to attorneys), directly or indirectly, while the “Customer” uses the “Service” (Including but not limited to cases where the "LENGED" may receive claims from third parties due to the use), the "Customer" shall immediately compensate for the damages as requested by the "LENGED".


13. No Guarantee

The "LENGED" shall not guarantee either implicitly or explicitly that there are no defects (including but not limited to security-related defects, errors, bugs, infringement of rights, etc.) in relation to the "Service" (including templates) along with safety, reliability, accuracy, completeness, effectiveness, and fitness for a specific purpose. The "LENGED" shall have no obligation to provide the "Service" to the "Customer" after such defects have been eliminated.


14. Compensation for Damages and Limitations on the Liability of the "LENGED"

14.1. In the event that the "LENGED" inflicts damages on the "Customer" intentionally or negligently in connection with the use of the "Service", the "LENGED" shall compensate the "Customer" for such damages in accordance with the contents of the "Terms of Use".

14.2. The "LENGED" shall not be responsible for any damages incurred to the "Customer" due to any of the following reasons.

(1) If damages are caused by a natural disaster or force majeures equivalent thereto

(2) If the "Service" is not used due to reasons attributable to the "Customer"

(3) If the "Service" is changed or suspended due to the reasons set out in the "Terms of Use"

(4) If a third party illegally intrudes into the "Service" or server and then interferes with the use of the "Customer" for it

(5) If there is no intention or negligence of the "LENGED"

14.3. The "LENGED" shall not intervene in disputes between customers or between customers and third parties in relation to the "Service" and shall not be responsible for any damages incurred in connection therewith.


15. Relationship between the "Terms of Use" and Applicable Laws

In case the provisions of the "Terms of Use" violate the laws applicable to the Agreement between the "LENGED" and the "Customer" regarding the "Service", the details of the violation shall not apply to the relationship with the "Customer". However, the remainder of the "Terms of Use" shall be valid and unaffected.


16. Contact Method

16.1. When the "LENGED" contacts the "Customer" in relation to the "Service", the "LENGED" shall post a notice in a proper place within the "Service" or the website operated by the "LENGED" or use other methods that the "LENGED" deems appropriate.

16.2. When the "Customer" contacts the "LENGED" in relation to the "Service", the "Customer" shall use the customer inquiry page on the "Service" or the website operated by the "LENGED", or use the method designated by the "LENGED".


17. Governing Law and Jurisdiction

17.1. The original copy of the “Terms of Use” shall be prepared in Korean, and the governing law is Korean law.

17.2. In the event of a lawsuit against disputes arising between the "Customer" and the "LENGED" arising from or in relation to the "Service", the competent court shall be a court whose jurisdiction is recognized in accordance with the Civil Procedure Act.

17.3. If the address or residence of the "Customer" is abroad, the competent court for disputes arising between the "Customer" and the "LENGED" arising from or in relation to the "Service" shall be the Seoul Central District Court.

 

Latest update: November 29, 2023

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    「형사소송법」 등 기타 관련 법령에서 정한 절차에 따른 요청이 있는 경우

 

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  개인정보의 보관기간  이용기간

1.    이용자의 개인정보는 개인정보 수집목적 또는 제공받은 목적이 달성되면 파기됩니다. 회원이 회원탈퇴를 하거나 개인정보 허위기재로 인해 회원 ID 삭제 처분을 받은 경우 수집된 개인정보는 완전히 삭제되며 어떠한 용도로도 이용할  없도록 처리됩니다다만도용으로 인한 원치 않는 회원탈퇴 등의 피해 가 발생할 우려가 있으므로 탈퇴 신청 후 30일의 유예기간 동안 개인정보를 임시 보관하게 되며이는 이용 해지  이용자에게 고지됩니다. 30 후에는 회사의 회원정보 데이터베이스(DB)에서 완전히 삭제됩니다.


2.    명의도용  분쟁 발생시 본인확인을 위해 제출 받은 신분증 사본은 본인 확인  즉시 파기합니다.


3.    이용자의 개인정보는 개인정보의 수집  이용목적이 달성되면 지체 없이 파기되나아래  항목에 해당하는 경우에는 명시한 기간 동안 보관할  있으며  다른 목적으로는 사용하지 않습니다.

    회사 내부 방침에 의한 정보보유 사유

  불건전한 서비스 이용기록

  보존 이유사법기관 수사의뢰를 하거나 다른 회원을 보호할 목적

  보존 기간: 1

    관련법령에 의한 정보보유 사유

상법전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률  관계법령의 규정에 의하여 보존할 필요가 있는 경우 회사는 관계법령에서 정한 일정한 기간 동안 회원정보를 보관합니다 경우 회사는 보관하는 정보를  보관의 목적으로만 이용하  보존기간은 아래와 같습니다이들 보존기간은 별도의 통지 없이도 관련 법률의 제개정에 따라 변경될 수 있습니다.

    서비스 방문 기록

  보존 이유통신비밀보호법

  보존 기간: 1

    소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록

  보존 이유전자상거래 등에서의 소비자 보호에 관한 법률

  보존 기간: 3

    본인확인에 관한 기록

  보존 이유정보통신망 이용촉진  정보보호 등에 관한 법률

  보존 기간: 6개월

    템플릿 다운로드업로드 기록

  보존 이유전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률

  보존 기간: 5

 

 10  개인정보 파기절차  방법

이용자의 개인정보는 원칙적으로 개인정보의 수집  이용목적이 달성되면 지체 없이 파기합니다회사의 개인정보 파기절차  방법은 다음과 같습니다.

1.    파기절차

    이용자가 회원가입 등을 위해 입력한 정보는 목적이 달성된 후 별도의 DB로 옮겨져(종이의 경우 별도의 서류함내부 방침 및 기타 관련 법령에 의한 정보 보호 사유에 따라 (보유 및 이용기간 참조일정 기간 저장된 후 파기됩니다.

    동 개인정보는 법률에 의한 경우가 아니고서는 보유되는 이외의 다른 목적으로 이용되지 않습니다.

 

2.    파기방법

    종이에 출력된 개인정보는 분쇄기로 분쇄하거나 소각을 통하여 파기합니다.

    전자적 파일 형태로 저장된 개인정보는 기록을 재생할 수 없는 기술적 방법을 사용하여 삭제합니다.

 

 11  개인정보수집이용제공에 대한 동의 철회

이용자는 회원가입 등을 통해 개인정보의 수집이용제공에 대한 동의내용을 언제든지 철회할  있습니다동의 철회(회원탈퇴) 하고자  경우에는 고객센터에서 직접 신청할  있습니다.

 

 12  개인정보 보호 대책

회사는 이용자들의 개인정보를 취급함에 있어 개인정보가 분실, 도난, 누출, 변조 또는 훼손되지 않도록 안전성 확보를 위하여 아래와 같은 대책을 강구하고 있습니다.

1.    기술적 대책

    회원의 개인정보는 외부망에서 접근 및 침입이 불가능한 내부망을 활용하여 관리되고 있습니다.

    회원의 개인정보는 오직 본인만이 알 수 있는 비밀번호에 의해 보호되고 있고 개인정보 확인 및 변경도 비밀번호를 알고 있는 본인에 의해서만 가능합니다또한 고객센터를 통한 개인정보 변경의 경우에는 본인임을 확인하는 방법을 거치게 되어 있습니다.

    회사는 백신프로그램을 이용하여 컴퓨터바이러스에 의한 피해를 방지하기 위한 조치를 취하고 있습니다백신프로그램은 주기적으로 업데이트되며갑작스런 바이러스가 출현할 경우 백신이 나오는 즉시 이를 제공함으로써 개인 정보가 침해되는 것을 방지하고 있습니다.

    회사는 해킹 등 외부침입에 대비하여 회원의 개인정보가 유출되는 것을 막기 위해 현재 외부로부터 침입을 차단하는 장치를 이용하여 외부로부터의 공격해킹 등을 막고 있습니다.

 

2.    관리적 대책

    회사는 회원의 개인정보에 대한 접근 및 관리에 필요한 절차 등을 마련하여 소속 직원으로 하여금 이를 숙지하고 준수하도록 하고 있습니다.


3.    회사는 회원의 개인정보를 처리할  있는 자를 최소한으로 제한하고 있습니다회원의 개인정보를 처리할  있는 자는 아래와 같습니다.

    회원을 직/간접적으로 상대로 하여 마케팅 또는 상담 업무를 수행하는 자

    개인정보보호책임자 및 개인정보보호담당자 등 보호업무를 수행하는 자

    기타 업무상 개인정보의 처리가 불가피한 자

 

4.     개인정보를 처리하는 직원을 대상으로 새로운 보안기술 습득  개인정보보  의무 등에 관해 정기적인 사내 교육  외부 위탁교육을 실시하고 있습니 .

 

5.     개인정보를 처리하는 직원은 정보보호 서약서에 서명함으로 직원에 의한 정보유출을 사전에 방지하고 개인정보처리방침에 대한 이행사항  직원의  수여부를 감사하기 위한 내부절차를 마련하여 지속적으로 시행하고 있습니다해당 정보보호 서약서는 회사가 각각의 직원에게 날인 절차를 거쳐 보관 하고 있습니다.

 

6.     개인정보 처리자의 업무인수인계는 보안이 유지된 상태에서 철저하게 이뤄 지고 있으며입사  퇴사  개인정보 침해사고에 대한 책임을 명확하게 규정하고 있습니다. 또한 직원 퇴직 시 회사에 근무하면서 직접 또는 간접적으로 알게 된 회사의 모든 업무관련 사항에 대해 퇴직 후 제삼자에게 또는 외부에 누설하거나 공개하지 않겠다는 내용에 서명하여 회원의 개인정보를 처리하였던 자가 직무상 알게  개인정보를 훼손/침해 또는 누설하지 않도록 하고 있습니다.

 

7.      회사는 회원 개인의 실수 혹은 인터넷의 본질적인 위험성으로 인하여 야기되는 개인정보유출에 대해 책임을 지지 않습니다회원은 본인의 개인정보를 보 호하기 위해서 자신의 아이디와 비밀번호를 적절하게 관리하고그에 대한 책임을 져야 합니다.

 

 13  고지의 의무

 「개인정보취급방침」 내용의 추가삭제  수정이 있을 시에는 개정 최소 7 전부터 홈페이지의 공지사항란을 통해 고지하거나 개정 내용이 이용자에게  리할 경우에는 30일간 고지할 것입니다변경 관련 문의는 개인정보 관리 책임자  담당자에게 직접 문의하거나 회사 고객센터를 통해   있습니다.

 

 14  개인정보보호책임자

회사는 회원의 개인정보보호를 가장 중시하며, 회원의 개인정보가 훼손침해 또는 누설되지 않도록 최선을 다하고 있습니다서비스를 이용하면서 발생하는 모든 개인정보보호 관련 민원  피해구제를 위하여 아래와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.

[개인정보보호 책임자]

     한마로

     : CTO

    연락처: 010-2974-2228 / maro@lenged.co.kr

 

 15  권익침해 구제방법

정보주체는 아래의 기관에 대해 개인정보 침해에 대한 피해구제상담 등을 문의   있습니다.

아래의 기관은 회사와는 별개의 기관으로서회사의 자체적인 개인정보 불만처리, 피해구제 결과에 만족하지 못하시거나 보다 자세한 도움이 필요하시면 문의 하여 주시기 바랍니다.

1.    개인정보 침해신고센터 (한국인터넷진흥원 운영)

    소관업무개인정보 침해사실 신고 / 상담 신청

    홈페이지: privacy.kisa.or.kr

    전화: (국번없이) 118

    주소: (58324) 전남 나주시 진흥길 9 (빛가람동 301-2) 3층 개인정보침해신고 센터

2.    개인정보 분쟁조정위원회 사무국

    소관업무개인정보 분쟁조정신청집단분쟁조정

    홈페이지www.kopico.go.kr

    전화: 1833-6972

    주소서울시 종로구 세종로 209 정부서울청사 (개인정보보호위원회)


10.  대검찰청 사이버수사과지역번호+1301 (w  ww.spo.go.kr)

11.  경찰청 사이버수사국경찰민원콜센터 182 (https://cyberbureau.police.go.kr/)

 

부칙

    공고일: 2022 02 22

    시행일: 2022 02 22



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The "LENGED" (hereinafter referred to as the "Company" or the "LENGED") complies with the personal information protection regulations in the relevant laws that information and communications service providers shall comply with, such as Personal Information Protection Act, Protection of Communications Secrets Act, Telecommunications Business Act, and Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, Etc. and is dedicated to protect the rights and interests of users by establishing the privacy policy in accordance with the relevant laws. The "LENGED" shall provide members with the overall information from the collection, use and destruction of personal information provided through the "Service" below. And, the contents of Privacy Policy of the "Service" may change according to changes in the related laws and the operating policy of the "LENGED", and any changes shall be notified to members through the website.

 

Article 1 Consent to the Collection and Use of Personal Information

The "LENGED" shall collect the minimum personal information necessary for the establishment and execution of the Service Agreement in a legal and fair manner, provide users with consent to the collection and use of personal information when they sign up for membership in order to collect information that enables personal identification of them, and assume that members consent to the collection and use of personal information when they click the ‘Sign Up’ button or check the box to agree to the Terms of the Privacy Policy before moving on to the next step.

 

Article 2 Items of Personal Information to be Collected

1.    "LENGED" collects the following personal information when users use the "Service" for the first time in order to provide them with smooth customer consultation and various services.

     Required information

     Mobile phone number

2.    The following information may be generated and collected while users use the "Service".

     User status information

     Cookie

     Access IP information

     Date of visit

     Records on the use of the “Service”

     Records on the inappropriate use of the "Service"

     Browser information

     Information generated through consultation and civil complaint handling in relation to the provision of the "Service"

 

Article 3 Method of Collecting Personal Information

"LENGED" collects personal information using the following methods.

1.    Voluntary input of information by users when signing up for membership

2.    Collection through users' voluntary provision

3.                 Collection through a tool that collects information generated

 

Article 4 Purpose of Collecting Personal Information

1. Member management

     Use of membership services, identification according to the limited identity verification system, personal identification, prevention of illegal use by wrong members, prevention of unauthorized use, confirmation of intention to sign up, Restriction on sign-ups and number of sign-ups, confirmation of consent of the legal representative at the time of collecting the personal information of children under the age of 14, confirmation of the legal representative's identity later, records retention for dispute mediation, complaints handling, and delivery of notices

 

Article 5 Matters Regarding the Installation and Operation of the Automatic Collection Device for Personal Information

1.    When members sign up for the "Service" for the first time or use web service, the "LENGED" shall collect their mobile phone numbers and passwords used when using the "Service" through programs, etc. While members use the "Service", records on the use of the "Service", access logs, access IP information, sanction and suspension records, failure-related information, etc. may be created and collected. The personal information is collected during the execution or use of programs within the "Service" or through tools that collect information provided by partners.

 

2.    The "LENGED" may install and operate cookies that store and frequently find members' information through the Internet service. Cookies, string information (text files) that are transmitted from the web server to the web browser, stored, and then sent back to the server again when an additional request is made from the server, is stored on the computer hard disk of members. The cookies may contain information about the website used and the users' personal information. When members access the website, the contents of the cookies in their browser are read and additional information is found, so the "Service" can be provided to the members without the additional input of a name, etc. for access.

 

3.    Members have the option to install cookies and can allow all cookies, individually check each time the cookies are saved, or refuse to save all cookies by setting the related option in the web browser. However, if members refuse to install cookies, the "LENGED" may find it difficult to provide them with the "Service".

4.    Cookie setting methods

     Internet Explorer: Tools at the top of the web browser → Internet Options → Privacy → Advanced

     Chrome: Settings menu on the right side of the web browser → Display advanced settings at the bottom of the screen → Settings button for the content of privacy → Cookies

 

5.    Cookies expire when users close the browser or log out.

 

6.    The information the "LENGED" collects using cookies shall be limited to the unique number of members (User ID).

     Differentiated information provided according to individual interests

     Utilization of users' tastes and interests identified through the analysis of the access frequency or usage time of both members and non-members in target marketing

     Utilization of service usage history tracked and analyzed for the provision of the personalized service, service reorganization, etc. in the future

 

Article 6 Consignment of the Processing of Personal Information Collected

The "LENGED" consigns the management of personal information to an outside agency to provide members with a smooth service, and consent to the above privacy policy shall be regarded as consent to the consignment of the processing of personal information collected.


Consignee

Consignment Work 

Retention and utilization periods 

 Amazon Web Services, Inc.

Information system (server, DB and network)  

Until an application for the withdrawal of membership is made or the confignment contract is terminated 

 

Article 7 Rights and Obligations of Information Subjects and Exercise Methods of Them

1.    The information subjects shall be entitled to exercise the following rights for personal information protection to the "LENGED" at any time.

     Request for access to personal information

     Request for correction of errors, etc.

     Request for deletion

     Request for the suspension of processing

 

2.    The exercise of the rights to the "LENGED" pursuant to Paragraph 1 may be made in writing, by telephone, by e-mail, by fax, etc., and actions on the exercise of the rights shall be taken without delay.

 

3.    When information subjects request the correction or deletion of errors, etc. in personal information, the "LENGED" shall not use personal information or provide it to third parties until the correction or deletion is completed.

 

4.    The exercise of the rights to the "LENGED" pursuant to Paragraph 1 may be made by an agent such as a legal representative of, a person delegated by information subjects, etc. In this case, it is necessary to submit a power of attorney in accordance with Form No. 2 in the annex of the Guidelines for the personal information protection of the Personal Information Protection Commission.

 

5.    Information subjects shall not infringe on the personal information and privacy of others processed by the "LENGED" in violation of related laws.

6.      In case of the processing of personal information collected from other than information subjects, the "LENGED" shall inform information subjects of the sources of collecting personal information, of the purpose of processing it, and of the right to request the suspension of processing it within 3 days from the date the information subjects have requested unless there are justifiable reasons.

 

7.      Requests for access to and for suspension of processing the personal information may be restricted or rejected in accordance with Paragraph 4 of Article 35 and Paragraph 2 of Article 37 of the Personal Information Protection Act. And, in case of a request for the correction or deletion of personal information, the request for deletion cannot be accepted in the case where the personal information is specified as the subject to be collected in other laws in accordance with Paragraph 1 of Article 36 of the same Act.

 

8.      In case of the refusal of information subjects' request pursuant to Paragraph 1 of this Article, the "LENGED" shall notify the information subjects of the grounds and reasons for the refusal within 3 days from the date they have requested unless there are justifiable reasons.

 

Article 8 Sharing and Provision of Personal Information

1.    The "LENGED" shall use the member's personal information only within the scope specified in this privacy policy and shall not provide it to third parties (other people, other companies, or other organizations). The "LENGED" shall use the member's personal information only within the scope specified in this privacy policy and shall not provide it to third parties (other people, other companies, or other organizations). However, it shall be excepted if there is consent from members or if it falls under any of the following items.

     If members have given consent beforehand

     In the event of a delivery service for members who have won the event, the process of separately notifying the information to be delivered to the organizer and delivery company to the members and of obtaining consent from them shall be carried out.

     When it is deemed necessary for the settlement of fees for the provision of the "Service"

     When requested by the relevant authorities for investigation, trial or administrative purposes based on relevant laws

     When it is provided after being processed into a form that cannot identify a specific individual in order for the preparation of statistics, academic research, or market survey

     Act on Real Name Financial Transactions and Confidentiality, Personal Credit Information Protection Law, Framework Act on Telecommunications, Telecommunications Business Act, Local Tax Law, and Bank of Korea Act

     When requested by the procedures prescribed by other related laws such as the Criminal Procedure Act, etc.

 

2.    In case of transferring all or part of business for the purpose of providing members with better services, or transferring and succeeding the rights and obligations of the service provider due to merger/inheritance, etc., it shall be notified to those members to ensure their rights in relation to the protection of personal information

 

3.    When the "LENGED" determines that it is necessary to provide members' personal information to third parties such as other companies, etc. in order to provide them with better services, procedures to notify members of the list of partners, items of personal information to be provided or shared, purpose of using personal information to be provided or shared, period of personal information to be shared, and protection and management methods of personal information and to get their consent about those items to be notified shall be carried out in advance. In this case, the "LENGED" shall notify members at least 7 days in advance through the "Notice" section on the website, and at the same time, individually notify the members at least once using e-mail and the notice screen of the App/Web. In addition, the "LENGED" shall obtain consent from the members through the website and e-mail, in writing, or by phone. However, in case of exceptional cases where prior notice is not available due to time constraints, the provision and sharing of personal information may be made simultaneously with the notice. The "LENGED shall be dedicated to ensure that members' personal information is not provided to others indiscriminately against the intended purpose of collecting and using the personal information determined by this privacy policy.

 

Article 9 Retention and Utilization Periods of Personal Information

1.    The users' personal information shall be destroyed as soon as the purpose for which the personal information has been collected or provided is achieved. If members apply to cancel their membership or their IDs are forcibly deleted due to the incorrect entry of personal information, the collected personal information shall be completely deleted and processed so that it cannot be used for any purpose. However, since members may suffer damages such as unwanted membership withdrawal due to an illegal use of personal information, etc., the personal information shall be temporarily stored for a grace period of 30 days when an application for withdrawal is made. After that, it shall be completely deleted from the DB of the "LENGED.

 

2.    In the event of disputes such as identity theft, etc., the copy of the ID submitted for identification shall be destroyed as soon as it is completely done.

3.    Users' personal information shall be destroyed as soon as the intended purpose of collecting and using personal information is achieved, but it may be stored for a specified period but may not be used for anything other than its intended purpose in case of the following items.

     Reason for personal information retention according to the internal policy of the "LENGED"

  Records on the inappropriate use of the "Service"

  Reason for retention: For requesting investigations to law enforcement agencies or protecting other members

  Retention period: 1 year

     Reason for personal information retention according to relevant laws

When it is judged that it is necessary to preserve personal information in accordance with the provisions of relevant laws such as Act on the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transactions, ETC, etc., the "LENGED" shall keep member information for a certain period determined by relevant laws. In this case, the "LENGED" shall keep the information for its original purpose, and its retention period shall be as follows.

     Records of visits to the customer service center

  Reason for retention: Communications Secret Protection Act

  Retention period: 1 year

     Records on the handling of consumer complaints or disputes

  Reason for retention: Act on the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transactions, ETC.

  Retention period: 3 years

     Records of identity verification

  Reason for retention: Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, Etc.

  Retention period: 6 months

     Template download and upload records

  Reason for retention: Act on the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transactions, ETC.

  Retention period: 5 years

 

Article 10 Procedure and Method of Destroying Personal Information

In principle, users' personal information shall be destroyed as soon as the purpose of collection and use of personal information is achieved. The company's procedures and methods of destroying personal information are as follows.

1.    Destruction procedures

     The information entered by users for becoming a member shall be transferred to a separate DB (in a separate document box in the case of paper) after its purpose is achieved and then be destroyed after being stored for a certain period of time according to the reasons for information protection (refer to retention and utilization periods) in accordance with internal policies and other related laws.

     The personal information shall not be used for anything other than the intended purpose of retention, except as required by law.

 

2.    Destruction methods

     Personal information printed on paper shall be destroyed through crushing by a shredder or through incineration.

     Personal information stored in the form of electronic files shall be deleted by technical methods that make it impossible to reproduce the records.

 

Article 11 Withdrawal of Consent to the Collection, Use and Provision of Personal Information

Users can withdraw their consent to the collection, use and provision of personal information at any time through membership registration, etc. If you wish to withdraw your consent (membership withdrawal), you can apply it directly from the customer service center.

 

Article 12 Measures Regarding the Protection of Personal Information

The "LENGED" is taking the following measures to ensure that users' personal information shall not be lost, stolen, leaked, altered or damaged while handling it.

1.    Technical measures

     The personal information of members shall be managed using an internal network that can't be accessed or invaded from an external network.

     The personal information of members shall be protected by a password that only the members can know, so that only those who know the password can confirm and change their personal information. In addition, even when personal information is changed through the customer service center, the members shall go through the process of confirming their identity.

     "LENGED" is taking measures to use antivirus software to prevent damages caused by computer viruses. The regularly updated software shall be provided to members as soon as a vaccine against the sudden outbreak of computer viruses is developed to prevent their personal information from being invaded.

     The "LENGED" is currently preventing external attacks, hacking, etc. by using a device that blocks intrusions from the outside in order to prevent the leakage of members' personal information to the outside in preparation for external intrusions such as hacking, etc.

 

2.    Administrative measures

     The "LENGED" has prepared the necessary procedures for accessing and managing members' personal information so that employees of the "LENGED" shall understand and comply with them.

 

3.    The "LENGED" is limiting the number of those with authority to handle members' personal information to a minimum. A list of those is below.

     Those who are performing marketing or consulting services while directly or indirectly dealing with members

     Those who are performing tasks regarding personal information protection, such as the chief privacy officer, privacy manager, etc.

     Those who have to handle the personal information of members for business

 

4.      Regular in-house training and outsourced training on the acquisition of new security technologies and obligations to protect personal information of members are being carried out for employees who handle the personal information.

 

5.      The "LENGED" has prepared internal procedures, such as requiring the employees who handle personal information of members to sign the privacy pledge, etc., to prevent information leakage in advance and to audit the fulfillment and compliance of the privacy policy and has continued to implement the procedures. The pledge shall be kept with each employee's seal.

 

6.      The work of the privacy manager shall be thoroughly transferred to the successor while maintaining the security, and, moreover, responsibilities for infringement of personal information after entering and leaving the "LENGED" are clearly defined. In addition, procedures are in place for employees to sign a pledge that they will not disclose all matters that they have acquired directly or indirectly regarding their work, such as personal information of members, etc., to a third party or make them public when they leave work.

 

7.       The "LENGED" shall not take any responsibility for the leakage of personal information that may be caused by the mistakes of members or the intrinsic risk of the Internet. The members shall not only properly manage their IDs and passwords to protect their personal information, but also take responsibility for it.

 

Article 13 Duty to Give Notice

In the event of any addition, deletion or modification to the contents of the current Privacy Policy, "LENGED" will notify the users of the fact at least 7 days before the revision through the 'Announcements' of the website, or at least 30 days before its occurrence if it works against those users. In the case of an inquiry about any change, you may inquire it directly to the chief privacy officer and privacy manager, or through the customer service center of the "LENGED".

 

Article 14 Chief Privacy Officer

"LENGED" shall place the most important on protecting the personal information of the members and is doing everything possible to prevent damage, infringement or leakage of their personal information. A chief privacy officer has been designated as follows to resolve complaints about the protection of all personal information that may occur while they use the "Service" and to relieve damages arising therefrom.

 

[Chief Privacy Officer]

     Name: Han Maro

     Title: CTO

     Contact: 010-2974-2228 / maro@lenged.co.kr

 

Article 15 Remedies for Infringement of Rights

Information subjects may inquire about damage relief, consultations, etc. for the infringement of personal information to the institutions listed below.

The following institutions are completely separate from the "LENGED", so you are recommended to contact them if you are not satisfied with the handling of complaints about personal information and remedies for damages suffered by members or need further help.

1.    Personal Information Infringement Report Center (operated by Korea Internet & Security Agency)

     Responsibilities: Reporting on the infringement of personal information and application for consultation on it.

     Website: privacy.kisa.or.kr

     Tel: (Without an area code) 118

     Address: (58324) Personal Information Infringement Report Center, 9, Jinheung-gil, Naju-si, Jeollanam-do, Republic of Korea (Bitgaram-dong 301-2)

2.    Personal Information Dispute Mediation Committee

     Responsibilities: Application for dispute settlement over personal information by an individual or group

     Website: www.kopico.go.kr

     Tel: 1833-6972

     Address: Government Complex-Seoul, 209, Sejong-daero, Jongno-gu, Seoul, Republic of Korea (Personal Information Protection Commission)

10.   The Prosecution Service’s Cyber Crime Investigation Division: Area code+1301 (w  ww.spo.go.kr)

11.   The National Police Agency's Cyber Crime Investigation Bureau: Police Complaint Call Center 182 (https://cyberbureau.police.go.kr/)

 

Bylaw

     Announcement Date: January 31, 2022

Effective Date: January 31, 2022 


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