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| 위탁업체 | 위탁 업무 | 보유 및 이용기간 | Amazon Web Services, Inc. | 정보시스템(서버, DB, 네트워 크) | 회원 탈퇴 시 혹은 위탁계약 종료 시까지 |
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• 오류 등이 있을 경우 정정 요구
• 삭제 요구
• 처리정지 요구
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제 8 조 개인정보의 공유 및 제공
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제 9 조 개인정보의 보관기간 및 이용기간
1. 이용자의 개인정보는 개인정보 수집목적 또는 제공받은 목적이 달성되면 파기됩니다. 회원이 회원탈퇴를 하거나 개인정보 허위기재로 인해 회원 ID 삭제 처분을 받은 경우 수집된 개인정보는 완전히 삭제되며 어떠한 용도로도 이용할 수 없도록 처리됩니다. 다만, 도용으로 인한 원치 않는 회원탈퇴 등의 피해 가 발생할 우려가 있으므로 탈퇴 신청 후 30일의 유예기간 동안 개인정보를 임시 보관하게 되며, 이는 이용 해지 시 이용자에게 고지됩니다. 30일 후에는 회사의 회원정보 데이터베이스(DB)에서 완전히 삭제됩니다.
2. 명의도용 등 분쟁 발생시 본인확인을 위해 제출 받은 신분증 사본은 본인 확인 후 즉시 파기합니다.
3. 이용자의 개인정보는 개인정보의 수집 및 이용목적이 달성되면 지체 없이 파기되나, 아래 각 항목에 해당하는 경우에는 명시한 기간 동안 보관할 수 있으며, 그 외 다른 목적으로는 사용하지 않습니다.
• 회사 내부 방침에 의한 정보보유 사유
① 불건전한 서비스 이용기록
② 보존 이유: 사법기관 수사의뢰를 하거나 다른 회원을 보호할 목적
③ 보존 기간: 1년
• 관련법령에 의한 정보보유 사유
상법, 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 등 관계법령의 규정에 의하여 보존할 필요가 있는 경우 회사는 관계법령에서 정한 일정한 기간 동안 회원정보를 보관합니다. 이 경우 회사는 보관하는 정보를 그 보관의 목적으로만 이용하 며 보존기간은 아래와 같습니다. 단, 이들 보존기간은 별도의 통지 없이도 관련 법률의 제‧개정에 따라 변경될 수 있습니다.
• 서비스 방문 기록
① 보존 이유: 통신비밀보호법
② 보존 기간: 1년
• 소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록
① 보존 이유: 전자상거래 등에서의 소비자 보호에 관한 법률
② 보존 기간: 3년
• 본인확인에 관한 기록
① 보존 이유: 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률
② 보존 기간: 6개월
• 템플릿 다운로드, 업로드 기록
① 보존 이유: 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률
② 보존 기간: 5년
제 10 조 개인정보 파기절차 및 방법
이용자의 개인정보는 원칙적으로 개인정보의 수집 및 이용목적이 달성되면 지체 없이 파기합니다. 회사의 개인정보 파기절차 및 방법은 다음과 같습니다.
1. 파기절차
• 이용자가 회원가입 등을 위해 입력한 정보는 목적이 달성된 후 별도의 DB로 옮겨져(종이의 경우 별도의 서류함) 내부 방침 및 기타 관련 법령에 의한 정보 보호 사유에 따라 (보유 및 이용기간 참조) 일정 기간 저장된 후 파기됩니다.
• 동 개인정보는 법률에 의한 경우가 아니고서는 보유되는 이외의 다른 목적으로 이용되지 않습니다.
2. 파기방법
• 종이에 출력된 개인정보는 분쇄기로 분쇄하거나 소각을 통하여 파기합니다.
• 전자적 파일 형태로 저장된 개인정보는 기록을 재생할 수 없는 기술적 방법을 사용하여 삭제합니다.
제 11 조 개인정보수집, 이용, 제공에 대한 동의 철회
이용자는 회원가입 등을 통해 개인정보의 수집, 이용, 제공에 대한 동의내용을 언제든지 철회할 수 있습니다. 동의 철회(회원탈퇴)를 하고자 할 경우에는 고객센터에서 직접 신청할 수 있습니다.
제 12 조 개인정보 보호 대책
회사는 이용자들의 개인정보를 취급함에 있어 개인정보가 분실, 도난, 누출, 변조 또는 훼손되지 않도록 안전성 확보를 위하여 아래와 같은 대책을 강구하고 있습니다.
1. 기술적 대책
• 회원의 개인정보는 외부망에서 접근 및 침입이 불가능한 내부망을 활용하여 관리되고 있습니다.
• 회원의 개인정보는 오직 본인만이 알 수 있는 비밀번호에 의해 보호되고 있고 개인정보 확인 및 변경도 비밀번호를 알고 있는 본인에 의해서만 가능합니다. 또한 고객센터를 통한 개인정보 변경의 경우에는 본인임을 확인하는 방법을 거치게 되어 있습니다.
• 회사는 백신프로그램을 이용하여 컴퓨터바이러스에 의한 피해를 방지하기 위한 조치를 취하고 있습니다. 백신프로그램은 주기적으로 업데이트되며, 갑작스런 바이러스가 출현할 경우 백신이 나오는 즉시 이를 제공함으로써 개인 정보가 침해되는 것을 방지하고 있습니다.
• 회사는 해킹 등 외부침입에 대비하여 회원의 개인정보가 유출되는 것을 막기 위해 현재 외부로부터 침입을 차단하는 장치를 이용하여 외부로부터의 공격, 해킹 등을 막고 있습니다.
2. 관리적 대책
• 회사는 회원의 개인정보에 대한 접근 및 관리에 필요한 절차 등을 마련하여 소속 직원으로 하여금 이를 숙지하고 준수하도록 하고 있습니다.
3. 회사는 회원의 개인정보를 처리할 수 있는 자를 최소한으로 제한하고 있습니다. 회원의 개인정보를 처리할 수 있는 자는 아래와 같습니다.
• 회원을 직/간접적으로 상대로 하여 마케팅 또는 상담 업무를 수행하는 자
• 개인정보보호책임자 및 개인정보보호담당자 등 보호업무를 수행하는 자
• 기타 업무상 개인정보의 처리가 불가피한 자
4. 개인정보를 처리하는 직원을 대상으로 새로운 보안기술 습득 및 개인정보보 호 의무 등에 관해 정기적인 사내 교육 및 외부 위탁교육을 실시하고 있습니 다.
5. 개인정보를 처리하는 직원은 정보보호 서약서에 서명함으로 직원에 의한 정보유출을 사전에 방지하고 개인정보처리방침에 대한 이행사항 및 직원의 준 수여부를 감사하기 위한 내부절차를 마련하여 지속적으로 시행하고 있습니다. 해당 정보보호 서약서는 회사가 각각의 직원에게 날인 절차를 거쳐 보관 하고 있습니다.
6. 개인정보 처리자의 업무인수인계는 보안이 유지된 상태에서 철저하게 이뤄 지고 있으며, 입사 및 퇴사 후 개인정보 침해사고에 대한 책임을 명확하게 규정하고 있습니다. 또한 직원 퇴직 시 회사에 근무하면서 직접 또는 간접적으로 알게 된 회사의 모든 업무관련 사항에 대해 퇴직 후 제삼자에게 또는 외부에 누설하거나 공개하지 않겠다는 내용에 서명하여 회원의 개인정보를 처리하였던 자가 직무상 알게 된 개인정보를 훼손/침해 또는 누설하지 않도록 하고 있습니다.
7. 회사는 회원 개인의 실수 혹은 인터넷의 본질적인 위험성으로 인하여 야기되는 개인정보유출에 대해 책임을 지지 않습니다. 회원은 본인의 개인정보를 보 호하기 위해서 자신의 아이디와 비밀번호를 적절하게 관리하고, 그에 대한 책임을 져야 합니다.
제 13 조 고지의 의무
현 「개인정보취급방침」 내용의 추가, 삭제 및 수정이 있을 시에는 개정 최소 7일 전부터 홈페이지의 ‘공지사항’란을 통해 고지하거나 개정 내용이 이용자에게 불 리할 경우에는 30일간 고지할 것입니다. 변경 관련 문의는 개인정보 관리 책임자 및 담당자에게 직접 문의하거나 회사 고객센터를 통해 할 수 있습니다.
제 14 조 개인정보보호책임자
회사는 회원의 개인정보보호를 가장 중시하며, 회원의 개인정보가 훼손, 침해 또는 누설되지 않도록 최선을 다하고 있습니다. 서비스를 이용하면서 발생하는 모든 개인정보보호 관련 민원 및 피해구제를 위하여 아래와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.
[개인정보보호 책임자]
• 성 명: 한마로
• 직 위: CTO
• 연락처: 010-2974-2228 / maro@lenged.co.kr
제 15 조 권익침해 구제방법
정보주체는 아래의 기관에 대해 개인정보 침해에 대한 피해구제, 상담 등을 문의 할 수 있습니다.
아래의 기관은 회사와는 별개의 기관으로서, 회사의 자체적인 개인정보 불만처리, 피해구제 결과에 만족하지 못하시거나 보다 자세한 도움이 필요하시면 문의 하여 주시기 바랍니다.
1. 개인정보 침해신고센터 (한국인터넷진흥원 운영)
• 소관업무: 개인정보 침해사실 신고 / 상담 신청
• 홈페이지: privacy.kisa.or.kr
• 전화: (국번없이) 118
• 주소: (58324) 전남 나주시 진흥길 9 (빛가람동 301-2) 3층 개인정보침해신고 센터
2. 개인정보 분쟁조정위원회 사무국
• 소관업무: 개인정보 분쟁조정신청, 집단분쟁조정
• 홈페이지: www.kopico.go.kr
• 전화: 1833-6972
• 주소: 서울시 종로구 세종로 209 정부서울청사 (개인정보보호위원회)
10. 대검찰청 사이버수사과: 지역번호+1301 (w ww.spo.go.kr)
11. 경찰청 사이버수사국: 경찰민원콜센터 182 (https://cyberbureau.police.go.kr/)
부칙
• 공고일: 2022년 02월 22일
• 시행일: 2022년 02월 22일
Privacy Policy of LENGED
The "LENGED" (hereinafter referred
to as the "Company" or the "LENGED") complies with the
personal information protection regulations in the relevant laws that
information and communications service providers shall comply with, such as
Personal Information Protection Act, Protection of Communications Secrets Act,
Telecommunications Business Act, and Act on Promotion of Information and
Communications Network Utilization and Information Protection, Etc. and is
dedicated to protect the rights and interests of users by establishing the
privacy policy in accordance with the relevant laws. The "LENGED"
shall provide members with the overall information from the collection, use and
destruction of personal information provided through the "Service"
below. And, the contents of 「Privacy Policy」 of the "Service" may change according to changes in the
related laws and the operating policy of the "LENGED", and any
changes shall be notified to members through the website.
Article 1 Consent to
the Collection and Use of Personal Information
The
"LENGED" shall collect the minimum personal information necessary for
the establishment and execution of the Service Agreement in a legal and fair
manner, provide users with consent to the collection and use of personal
information when they sign up for membership in order to collect information
that enables personal identification of them, and assume that members consent to
the collection and use of personal information when they click the ‘Sign Up’
button or check the box to agree to the Terms of the Privacy Policy before
moving on to the next step.
Article 2 Items of
Personal Information to be Collected
1. "LENGED" collects the following personal information
when users use the "Service" for the first time in order to provide
them with smooth customer consultation and various services.
•
Required information
•
Mobile phone number
2. The following information may be generated and collected while
users use the "Service".
•
User status
information
•
Cookie
•
Access IP information
•
Date of visit
•
Records on the use of
the “Service”
•
Records on the
inappropriate use of the "Service"
•
Browser information
•
Information generated
through consultation and civil complaint handling in relation to the provision
of the "Service"
Article 3 Method of
Collecting Personal Information
"LENGED"
collects personal information using the following methods.
1. Voluntary input of information by users when signing up for membership
2. Collection through users' voluntary provision
3.
Collection
through a tool that collects information generated
Article 4 Purpose of Collecting Personal
Information
1. Member management
•
Use of
membership services, identification according to the limited identity
verification system, personal identification, prevention of illegal use by
wrong members, prevention of unauthorized use, confirmation of intention to
sign up, Restriction on sign-ups and number of sign-ups, confirmation of
consent of the legal representative at the time of collecting the personal
information of children under the age of 14, confirmation of the legal
representative's identity later, records retention for dispute mediation,
complaints handling, and delivery of notices
Article 5 Matters
Regarding the Installation and Operation of the Automatic Collection Device for
Personal Information
1. When members sign
up for the "Service" for the first time or use web service, the
"LENGED" shall collect their mobile phone numbers and passwords used
when using the "Service" through programs, etc. While members use the
"Service", records on the use of the "Service", access
logs, access IP information, sanction and suspension records, failure-related
information, etc. may be created and collected. The personal information is
collected during the execution or use of programs within the
"Service" or through tools that collect information provided by
partners.
2. The
"LENGED" may install and operate cookies that store and frequently
find members' information through the Internet service. Cookies, string
information (text files) that are transmitted from the web server to the web
browser, stored, and then sent back to the server again when an additional
request is made from the server, is stored on the computer hard disk of
members. The cookies may contain information about the website used and the
users' personal information. When members access the website, the contents of
the cookies in their browser are read and additional information is found, so
the "Service" can be provided to the members without the additional
input of a name, etc. for access.
3. Members have the
option to install cookies and can allow all cookies, individually check each
time the cookies are saved, or refuse to save all cookies by setting the
related option in the web browser. However, if members refuse to install
cookies, the "LENGED" may find it difficult to provide them with the
"Service".
4. Cookie setting methods
•
Internet Explorer: Tools
at the top of the web browser → Internet Options → Privacy → Advanced
•
Chrome: Settings menu
on the right side of the web browser → Display advanced settings at the bottom
of the screen → Settings button for the content of privacy → Cookies
5. Cookies expire when
users close the browser or log out.
6. The
information the "LENGED" collects using cookies shall be limited to
the unique number of members (User ID).
•
Differentiated
information provided according to individual interests
•
Utilization of users'
tastes and interests identified through the analysis of the access frequency or
usage time of both members and non-members in target marketing
•
Utilization of
service usage history tracked and analyzed for the provision of the
personalized service, service reorganization, etc. in the future
Article 6 Consignment
of the Processing of Personal Information Collected
The "LENGED" consigns the management of
personal information to an outside agency to provide members with a smooth
service, and consent to the above privacy policy shall be regarded as consent
to the consignment of the processing of personal information collected.
Consignee |
Consignment Work |
Retention and utilization periods |
Amazon Web Services, Inc. |
Information system (server, DB and network) |
Until an application for the withdrawal of membership is made or the confignment contract is terminated |
Article 7 Rights and Obligations of Information Subjects
and Exercise Methods of Them
1. The information
subjects shall be entitled to exercise the following rights for personal
information protection to the "LENGED" at any time.
•
Request for access to
personal information
•
Request for
correction of errors, etc.
•
Request for deletion
•
Request for the
suspension of processing
2. The exercise of the
rights to the "LENGED" pursuant to Paragraph 1 may be made in
writing, by telephone, by e-mail, by fax, etc., and actions on the exercise of
the rights shall be taken without delay.
3. When information
subjects request the correction or deletion of errors, etc. in personal
information, the "LENGED" shall not use personal information or
provide it to third parties until the correction or deletion is completed.
4. The exercise of the
rights to the "LENGED" pursuant to Paragraph 1 may be made by an
agent such as a legal representative of, a person delegated by information
subjects, etc. In this case, it is necessary to submit a power of attorney in
accordance with Form No. 2 in the annex of the Guidelines for the personal
information protection of the Personal Information Protection Commission.
5. Information subjects
shall not infringe on the personal information and privacy of others processed
by the "LENGED" in violation of related laws.
6. In case of the processing
of personal information collected from other than information subjects, the
"LENGED" shall inform information subjects of the sources of
collecting personal information, of the purpose of processing it, and of the
right to request the suspension of processing it within 3 days from the date
the information subjects have requested unless there are justifiable reasons.
7. Requests for access
to and for suspension of processing the personal information may be restricted
or rejected in accordance with Paragraph 4 of Article 35 and Paragraph 2 of Article
37 of the Personal Information Protection Act. And, in case of a request for
the correction or deletion of personal information, the request for deletion
cannot be accepted in the case where the personal information is specified as
the subject to be collected in other laws in accordance with Paragraph 1 of
Article 36 of the same Act.
8. In case of the
refusal of information subjects' request pursuant to Paragraph 1 of this
Article, the "LENGED" shall notify the information subjects of the
grounds and reasons for the refusal within 3 days from the date they have requested
unless there are justifiable reasons.
Article 8 Sharing and
Provision of Personal Information
1. The
"LENGED" shall use the member's personal information only within the
scope specified in this privacy policy and shall not provide it to third parties
(other people, other companies, or other organizations). The "LENGED"
shall use the member's personal information only within the scope specified in
this privacy policy and shall not provide it to third parties (other people,
other companies, or other organizations). However, it shall be excepted if
there is consent from members or if it falls under any of the following items.
•
If members have given
consent beforehand
•
In the event of a
delivery service for members who have won the event, the process of separately
notifying the information to be delivered to the organizer and delivery company
to the members and of obtaining consent from them shall be carried out.
•
When it is deemed
necessary for the settlement of fees for the provision of the
"Service"
•
When requested by the
relevant authorities for investigation, trial or administrative purposes based
on relevant laws
•
When it is provided
after being processed into a form that cannot identify a specific individual in
order for the preparation of statistics, academic research, or market survey
•
「Act on Real Name
Financial Transactions and Confidentiality」, 「Personal Credit Information Protection Law」,
「Framework Act on Telecommunications」, 「Telecommunications Business Act」, 「Local Tax Law」,
and 「 Bank of Korea Act」
•
When requested by the
procedures prescribed by other related laws such as the 「Criminal Procedure Act」, etc.
2. In case of
transferring all or part of business for the purpose of providing members with
better services, or transferring and succeeding the rights and obligations of
the service provider due to merger/inheritance, etc., it shall be notified to
those members to ensure their rights in relation to the protection of personal
information
3. When the
"LENGED" determines that it is necessary to provide members' personal
information to third parties such as other companies, etc. in order to provide
them with better services, procedures to notify members of the list of
partners, items of personal information to be provided or shared, purpose of
using personal information to be provided or shared, period of personal
information to be shared, and protection and management methods of personal
information and to get their consent about those items to be notified shall be
carried out in advance. In this case, the "LENGED" shall notify
members at least 7 days in advance through the "Notice" section on
the website, and at the same time, individually notify the members at least
once using e-mail and the notice screen of the App/Web. In addition, the
"LENGED" shall obtain consent from the members through the website
and e-mail, in writing, or by phone. However, in case of exceptional cases
where prior notice is not available due to time constraints, the provision and
sharing of personal information may be made simultaneously with the notice. The
"LENGED shall be dedicated to ensure that members' personal information is
not provided to others indiscriminately against the intended purpose of
collecting and using the personal information determined by this privacy
policy.
Article 9 Retention and Utilization Periods of Personal
Information
1. The users' personal
information shall be destroyed as soon as the purpose for which the personal
information has been collected or provided is achieved. If members apply to cancel
their membership or their IDs are forcibly deleted due to the incorrect entry
of personal information, the collected personal information shall be completely
deleted and processed so that it cannot be used for any purpose. However, since
members may suffer damages such as unwanted membership withdrawal due to an
illegal use of personal information, etc., the personal information shall be
temporarily stored for a grace period of 30 days when an application for
withdrawal is made. After that, it shall be completely deleted from the DB of
the "LENGED”.
2. In the event of disputes such as identity theft, etc., the copy
of the ID submitted for identification shall be destroyed as soon as it is
completely done.
3. Users' personal
information shall be destroyed as soon as the intended purpose of collecting
and using personal information is achieved, but it may be stored for a
specified period but may not be used for anything other than its intended
purpose in case of the following items.
•
Reason for personal
information retention according to the internal policy of the
"LENGED"
① Records on the inappropriate use of the "Service"
② Reason for retention: For requesting
investigations to law enforcement agencies or protecting other members
③ Retention period: 1 year
•
Reason for personal
information retention according to relevant laws
When it is judged that it is necessary to preserve personal
information in accordance with the provisions of relevant laws such as Act on
the Consumer Protection in the Electronic Commerce Transactions, ETC, etc., the
"LENGED" shall keep member information for a certain period
determined by relevant laws. In this case, the "LENGED" shall keep
the information for its original purpose, and its retention period shall be as
follows.
•
Records of visits to
the customer service center
① Reason for retention: Communications Secret
Protection Act
② Retention period: 1 year
•
Records on the
handling of consumer complaints or disputes
① Reason for retention: Act on the Consumer Protection
in the Electronic Commerce Transactions, ETC.
② Retention period: 3 years
•
Records of identity
verification
① Reason for retention: Act on Promotion of
Information and Communications Network Utilization and Information Protection,
Etc.
② Retention period: 6 months
•
Template download and
upload records
① Reason for retention: Act on the Consumer
Protection in the Electronic Commerce Transactions, ETC.
② Retention period: 5 years
Article
10 Procedure and Method of Destroying Personal Information
In principle, users' personal information shall be destroyed as soon
as the purpose of collection and use of personal information is achieved. The
company's procedures and methods of destroying personal information are as
follows.
1. Destruction procedures
•
The information
entered by users for becoming a member shall be transferred to a separate DB
(in a separate document box in the case of paper) after its purpose is achieved
and then be destroyed after being stored for a certain period of time according
to the reasons for information protection (refer to retention and utilization
periods) in accordance with internal policies and other related laws.
•
The personal
information shall not be used for anything other than the intended purpose of
retention, except as required by law.
2. Destruction methods
•
Personal information
printed on paper shall be destroyed through crushing by a shredder or through
incineration.
•
Personal information
stored in the form of electronic files shall be deleted by technical methods
that make it impossible to reproduce the records.
Article 11 Withdrawal
of Consent to the Collection, Use and Provision of Personal Information
Users can withdraw their consent to the collection, use and provision
of personal information at any time through membership registration, etc. If
you wish to withdraw your consent (membership withdrawal), you can apply it
directly from the customer service center.
Article 12 Measures
Regarding the Protection of Personal Information
The "LENGED" is taking the following measures to ensure that
users' personal information shall not be lost, stolen, leaked, altered or
damaged while handling it.
1. Technical measures
•
The personal
information of members shall be managed using an internal network that can't be
accessed or invaded from an external network.
•
The personal
information of members shall be protected by a password that only the members
can know, so that only those who know the password can confirm and change their
personal information. In addition, even when personal information is changed
through the customer service center, the members shall go through the process
of confirming their identity.
•
"LENGED" is
taking measures to use antivirus software to prevent damages caused by computer
viruses. The regularly updated software shall be provided to members as soon as
a vaccine against the sudden outbreak of computer viruses is developed to
prevent their personal information from being invaded.
•
The
"LENGED" is currently preventing external attacks, hacking, etc. by
using a device that blocks intrusions from the outside in order to prevent the
leakage of members' personal information to the outside in preparation for
external intrusions such as hacking, etc.
2. Administrative measures
•
The
"LENGED" has prepared the necessary procedures for accessing and
managing members' personal information so that employees of the "LENGED"
shall understand and comply with them.
3. The
"LENGED" is limiting the number of those with authority to handle
members' personal information to a minimum. A list of those is below.
•
Those who are
performing marketing or consulting services while directly or indirectly
dealing with members
•
Those who are
performing tasks regarding personal information protection, such as the chief
privacy officer, privacy manager, etc.
•
Those who have to
handle the personal information of members for business
4. Regular in-house
training and outsourced training on the acquisition of new security
technologies and obligations to protect personal information of members are
being carried out for employees who handle the personal information.
5. The
"LENGED" has prepared internal procedures, such as requiring the employees
who handle personal information of members to sign the privacy pledge, etc., to
prevent information leakage in advance and to audit the fulfillment and
compliance of the privacy policy and has continued to implement the procedures.
The pledge shall be kept with each employee's seal.
6. The work of the
privacy manager shall be thoroughly transferred to the successor while
maintaining the security, and, moreover, responsibilities for infringement of
personal information after entering and leaving the "LENGED" are clearly
defined. In addition, procedures are in place for employees to sign a pledge
that they will not disclose all matters that they have acquired directly or
indirectly regarding their work, such as personal information of members, etc.,
to a third party or make them public when they leave work.
7. The "LENGED"
shall not take any responsibility for the leakage of personal information that
may be caused by the mistakes of members or the intrinsic risk of the Internet.
The members shall not only properly manage their IDs and passwords to protect
their personal information, but also take responsibility for it.
Article 13 Duty to Give Notice
In the event of any
addition, deletion or modification to the contents of the current 「Privacy Policy」,
"LENGED" will notify the users of the fact at least 7 days before the
revision through the 'Announcements' of the website, or at least 30 days before
its occurrence if it works against those users. In the case of an inquiry about
any change, you may inquire it directly to the chief privacy officer and privacy
manager, or through the customer service center of the "LENGED".
Article 14 Chief Privacy Officer
"LENGED" shall place the most
important on protecting the personal information of the members and is doing
everything possible to prevent damage, infringement or leakage of their
personal information. A chief privacy officer has been designated as follows to
resolve complaints about the protection of all personal information that may
occur while they use the "Service" and to relieve damages arising
therefrom.
[Chief
Privacy Officer]
•
Name: Han
Maro
•
Title: CTO
•
Contact: 010-2974-2228 / maro@lenged.co.kr
Article 15 Remedies
for Infringement of Rights
Information subjects
may inquire about damage relief, consultations, etc. for the infringement of
personal information to the institutions listed below.
The
following institutions are completely separate from the "LENGED", so
you are recommended to contact them if you are not satisfied with the handling
of complaints about personal information and remedies for damages suffered by
members or need further help.
1. Personal Information Infringement Report Center (operated by
Korea Internet & Security Agency)
•
Responsibilities:
Reporting on the infringement of personal information and application for
consultation on it.
•
Website:
privacy.kisa.or.kr
•
Tel: (Without an area
code) 118
•
Address: (58324) Personal
Information Infringement Report Center, 9, Jinheung-gil, Naju-si, Jeollanam-do,
Republic of Korea (Bitgaram-dong 301-2)
2. Personal Information Dispute Mediation Committee
•
• Responsibilities:
Application for dispute settlement over personal information by an individual
or group
•
Website: www.kopico.go.kr
•
Tel: 1833-6972
•
Address: Government
Complex-Seoul, 209, Sejong-daero, Jongno-gu, Seoul, Republic of Korea (Personal
Information Protection Commission)
10. The Prosecution Service’s Cyber Crime Investigation Division: Area code+1301 (w
ww.spo.go.kr)
11. The National Police Agency's Cyber Crime Investigation Bureau: Police
Complaint Call Center 182 (https://cyberbureau.police.go.kr/)
Bylaw
•
Announcement Date:
January 31, 2022
Effective
Date: January 31, 2022